Każdy samochód ma w sobie mechanizm sprzęgła, który pozwala na swobodną zmianę biegów. Do niedawna stosowano linkę, bądź sterownik hydrauliczny, który z pomocą siłownika sprzęgła współpracuje z łożyskiem wyciskowym. Choć ta tradycyjna metoda była skuteczna, to jednak nierzadko wymagała naprawy. Dzięki rozwojowi techniki powstał wysprzęglik centralny. Dzięki swojej nowoczesnej i lekkiej konstrukcji wysprzęglik centralny sprzęgła CSC łączy ze sobą łożysko wyciskowe z elementami sprzęgła. 

Gdzie się znajduje wysprzęglik centralny?

Zamontowanie nowoczesnego systemu łączącego łożysko wyciskowe ze sprzęgłem jest proste ze względu na jego lokalizację. Kompaktowy wysprzęglik centralny znajduje się w dzwonie skrzyni biegów, a więc jest częścią układu sprzęgłowego. Wysprzęglik centralny nie odbiega całkiem od tradycji, bowiem występuje wraz z tarczą dociskową sprzęgła, czyli znajduje się w niemal identycznej odległości co łożysko wyciskowe. Wysprzęglik centralny sprzęgła CSC jest w stale połączony ze sprzęgłem. Dzięki nośników może nieznacznie zmieniać swoje miejsce położenia. Takie działanie zapewnia redukcję zużycia listków sprężyny talerzowej. Ten mały element układu sprzęgła najczęściej wykonany jest z aluminium lub stali. Posiada także elementy gumowe działające uszczelniająco.

Działanie wysprzęglika

Wysprzęglik Centralny ma za zadanie zredukować wagę układu wysprzęglającego. Dzięki niewielkiemu stopniowi zużycia jest mniej podatny na uszkodzenia niż tradycyjny system montowany w układzie sprzęgła. Ponadto posiada mniej ruchomych części, a ponadto sprawia, że koszty eksploatacji samochodu są niższe. Wysprzęglik centralny nie jest podatny na korozję i działanie czynników zewnętrzych.

Kiedy należy wymienić wysprzęglik?

Zalecana się wymianę wysprzęglika przy każdej wymianie sprzęgła. Ominięcie tej części może spowodować, że- osłabiona-ulegnie awarii, co będzie skutkowało ponowną wizytą w zakładzie mechanicznym. Przy kupnie wysprzęglika centralnego warto zwrócić uwagę na jego sposób wykonania. Jeśli zakupimy wysprzęglik centralny wysokiej jakości to możemy z łatwością uniknąć najczęstszej usterki, czyli rozszczelnienia i wycieku płynu hydraulicznego.

Rozszczelnienie wysprzęglika centralnego może spowodować wyciek płynu hydraulicznego na tarczę sprzęgłową. Takie działanie spowoduje nieodwracalne i trwałe uszkodzenie nie tylko samej tarczy, ale też całego układu sprzęgła.

Dzięki dopasowaniu do każdej marki i modelu samochodu wysprzęglik występuje w różnych odmianach. Posiada przewodu aluminiowe, z tworzywa sztucznego, a także stalowe. Zdarza się też tak, że wysprzęglik centralny może nie posiadać żadnych przewodów. Wybór odpowiedniego elementu układu sprzęgła zależy od tego, jaki rodzaj wysprzęglika był już użyty w samochodzie.

Wysprzęglik hydrauliczny sprzęgła

Wysprzęglik hydrauliczny sprzęgła firmy AISIN CSCT-002 to część pasująca do samochodów marki Toyota, Nissan, Honda, a także Suzuki. Dzięki swojej rewolucyjnej formule sprzęgła produkowane przez firmę AISIN rewelacyjnie regulują drgania. Oto lista silników samochodów wraz z silnikiem, do których pasuje powyższy wysprzęglik:

  • DAIHATSU Chardae 1.33
  • SUBARU Trezia 1.3; 1.4; 1.4 D
  • TOYOTA Auris 1.3
  • TOYOTA Auris 1.2; 1.3; 1.4; 1.6;
  • TOYOTA Auris touring sportu 1.2; 1.3; 1.4; 1.6
  • TOYOTA Van 1.4 D
  • TOYOTA Avensis Kombi 1.6; 1.8
  • TOYOTA Avensis Sedan 1.6; 1.8
  • TOYOTA C-HR 1.2
  • TOYOTA Corolla Kombi 1.2
  • TOYOTA Corolla Liftback 1.2
  • TOYOTA corolla Sedan 1.3; 1.4 D; 1.6
  • TOYOTA Urban Cruiser 1.3; 1.4
  • TOYOTA Verso 1.6; 1.8; 1.3; 1.4
  • TOYOTA Yaris 1.3; 1.4 D; 1.5; 1.8
  • TOYOTA Yaris Furgon 1.3; 1.4.

Poprawne użytkowanie i regularne serwisowanie samochodu ma wpływ na jego żywotność. Zamontowanie wysprzęglika centralnego CSC z pewnością poprawi jakość jazdy i zniweluje częstotliwość wizyt w zakładach mechanicznych. Dzięki wybieraniu elementów słynących z najlepszej jakości wykonania można w łatwy sposób zniwelować dodatkowe koszty naprawy.

logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.